Van Örebro naar Mettingen Duitsland - Reisverslag uit Mettingen, Duitsland van Jeanne en Sjef Kasteren - WaarBenJij.nu Van Örebro naar Mettingen Duitsland - Reisverslag uit Mettingen, Duitsland van Jeanne en Sjef Kasteren - WaarBenJij.nu

Van Örebro naar Mettingen Duitsland

Door: Sjef en Jeanne

Blijf op de hoogte en volg Jeanne en Sjef

21 September 2016 | Duitsland, Mettingen

Week 37 Woensdag 14 september.
We fietsen naar het natuurgebied Alnängarnas.
Dit land is ontstaan doordat de stad Örebro het waterpeil met 1.07 meter omlaag heeft gebracht.
Het is een zeer divers landschap geworden, met grote zwerf keien, vennen, weilanden met grazers, moeras en rietlanden
Er lopen fiets en wandelpaden doorheen, zelfs dwars door het meer.
Een bijzonder uitzichtpunt met een schuilhuis voor de winter. Met kachel, waterpompje en vogel-spotten op de eerste verdieping.
We kiezen ervoor om beide routes te fietsen, met volop zon, een heerlijke dag.

In Scandinavië groeit er, zoals eerder geschreven, erg veel fruit, omdat er geen vogels zijn die ervan snoepen. Nu is het appeltijd en ja hoor, de boomtakken worden onderstut omdat ze zouden breken onder het gewicht van de appels.
Overal staan appelbomen en iedereen is vrij om ervan te plukken, en te snoepen.

Week 37; Donderdag 15 September
We bezoeken Katrinelund aan het Hjälmarmeer.
Een zwemparadijs in de zomer, nu leek er alg in het water te zitten.
Doordat er een compleet vakantiepark werd gebouwd, was het niet mogelijk om echt langs het meer te wandelen.
Maar het uitzicht was wel heel erg mooi, met kleine eilandjes her en der in het meer.
Ook een beetje mystiek door het bewolkte warme weer.

Week 37, zaterdag 17 september 2016,
Vandaag vangen we aan met de route naar huis. Een tocht van circa 1500 kilometer.
Maar, we doen het rustig aan.

De eerste dag rijden we 190 kilometer naar Granna, om daar vrij te overnachten.
De overnachtingsplaats kijkt uit over het Vättern meer, we staan hoog op een heuvel.
Fantastisch uitzicht.
Die avond maken we een kleine rondwandeling, door natuur en via de watermolen.

Week 37, zondag 18 september 2016
Vandaag rijden we 329 Kilometer verder na het Zuiden van Zweden, tot Malmö.

Hier overnachten we, op een parkeerplaats, aan de rand van de zee, en de stad.
Vanaf hier is het nog 980 kilometer naar de Korte Dijk.

Week 38, maandag 19 september 2016
We zijn vandaag 189 Kilometer doorgereden tot Odense in Denemarken.
Op een parkeerplaats bij een caravanbedrijf staan we vrij voor een overnachting.

Week 38, dinsdag 20 september 2016
Na 270 kilometer komen we vandaag aan op de camping in Bad Bremsted in Duitsland.
Op deze camping hebben we al vaker overnacht in het verleden.

Een prettig gestoorde eigenaar, die er een leuk verblijf van maakt, met altijd grappige herinneringen.

Week 38, woensdag 20 september 2016
De camping in Mettingen, nabij Osnabrück, is de laatste van deze vakantie.
Een luxe camping met zwembad. Het is prachtig weer, zo’n 23 gr. Dus we genieten er nog even van.

• 22 September 2016 - 00:44

Huub Van Dijk:

Jammer dat we elkaar misten in Odense en jammer dat jullie daar zo kort waren, echt een leuk stadje !!!
    Sterkte met de laatste loodjes !!!!!

• 22 September 2016 - 01:16

Tinie:

Goh wat zullen jullie af moeten kikken na zo'n prachtige reis als je weer je Beek bent !

• 22 September 2016 - 01:43

Lucien:

....En weer "on the way back home"! Geniet nog van deze laatste dagen in dit bijzondere avontuur!
    Groetjes en weer tot gauw,
    Lucien.

• 22 September 2016 - 08:45

Rob Elberts:

Bijna thuis... jammer want uit de verslagen lees ik wel dat het een belevenis is! Andere kant van de zaak.... thuis wachten de vrienden en de familie met spanning alle reisverhalen af onder het genot van een lekkere verfrissing....

tot gauw

rob

• 22 September 2016 - 13:30

José:

Wat is het achteraf gezien toch vlug gegaan en wat hebben jullie veel mogen zien.
    Ook weer fijn om thuis te zijn over een paar kilometers.
    Goede reis het laatste stukje

• 23 September 2016 - 21:01

Nel:

Ik verheug me erop jullie weer te zien, maar dan is de reis voorbij....
    Tijd voor andere dingen en het verwerken van alle indrukken, nagenieten en fotoboeken maken...
    Er komen nog mooie dagen aan voor jullie laatste reisdagen, geniet er nog van.
    Daarna kletsen we bij.
    Veel liefs, Nel