Reis naar Zuid Zweden - Reisverslag uit Ystad, Zweden van Jeanne en Sjef Kasteren - WaarBenJij.nu Reis naar Zuid Zweden - Reisverslag uit Ystad, Zweden van Jeanne en Sjef Kasteren - WaarBenJij.nu

Reis naar Zuid Zweden

Door: Jeanne

Blijf op de hoogte en volg Jeanne en Sjef

24 Juni 2018 | Zweden, Ystad

Vrijdag 22-06-2018

Vanmorgen eerst gaan wandelen bij Falsterbo naar een oude vuurtoren en een fundering van een voormalig kasteel, helaas heeft beide niet zoveel te bieden.
We rijden door naar Trelleborg, en nemen verder rustdag. We staan op een camperplaats tegen een kleine betaling.

Het weer eerst regen later zon en bewolkt harde wind 16 gr.

Zaterdag 23-06-2018

In het centrum van Trelleborg ligt een vierde cirkel deel van een viking-vesting, deze hebben ze in 1998 opgegraven en gereconstrueerd. Een long-house en de toegangspoort is te zien evenals een stuk houten vestingmuur. De vesting was origineel een complete cirkel, waar zich het dorpsleven afspeelde. Dit was een belangrijke plaats vanwege de toevoer via zee en de toegangswegen.
Vanwege de midzomerdagen is alles gesloten ( behalve de supermarkten) en was de stad echt uitgestorven.

Na de middag rijden we een fietstocht door diverse gehuchten zoals Skegrie, Bodarf en Fuglie een tocht langs heel veel korenvelden, wat mooi is dat toch.

Het weer; zon, bewolking en harde wind 17 gr.

Zondag 24-06-2018

Vandaag een fietstocht gereden zoals je jezelf Zweden voorstelt, langs meren door oeroude bossen en langs koren en bloemenvelden. De wegen tussen de gehuchten zijn van grit en dat is wel even wennen, de fietsen hadden er flink aan te werken, omdat het ook zeer ongelijke wegen waren met flinke klimmetjes erin. Aan de meren lagen kastelen, maar omdat ze privé bezit zijn niet toegankelijk voor publiek.

Na de picknick rijden we zo terug dat we niet op drukke doorgaande wegen komen.

We besluiten om door te rijden naar Ystad en hier op een camping te gaan. We blijven hier de komende 3 nachten.

Het weer; zon bewolkt met vaak koude wind 17 gr.