Simrishamn - Reisverslag uit Backåkra, Zweden van Jeanne en Sjef Kasteren - WaarBenJij.nu Simrishamn - Reisverslag uit Backåkra, Zweden van Jeanne en Sjef Kasteren - WaarBenJij.nu

Simrishamn

Door: Jeanne

02 Juli 2018 | Zweden, Backåkra

Donderdag 28-06-2018

We rijden rechtstreeks naar de Eko ställplats in natuurgebied Sträntemölla.
Met de planning om hier te gaan wandelen, maar daar is het echt te warm voor.
Dus gaan we fietsen via Vik, Baskemölla naar Simrishamn.
Onderweg stoppen we aan het strand om te lunchen.
In Simrishamn doen we een stadswandelingetje. Typisch zijn de vele gekleurde huisjes, straten van kinderkopjes en een gezellige sfeer. De synagoge staat naast de katholieke St. Nicolaas kerk. Een mooie wandeling, die we afsluiten met een terrasje. Nondeju een IPA biertje voor € 8,20 langzaam drinken Sjefke…
Aan het eind van de middag zijn we weer terug, en is het tijd voor een verkoelende douche.
We staan met tweeën op een gigantisch kampeerterrein, Nederlanders met een tent en wij.

Het weer; zon, erg warm 26 gr.