Bezoek aan Vämö park en Björkholmen - Reisverslag uit Karlskrona, Zweden van Jeanne en Sjef Kasteren - WaarBenJij.nu Bezoek aan Vämö park en Björkholmen - Reisverslag uit Karlskrona, Zweden van Jeanne en Sjef Kasteren - WaarBenJij.nu

Bezoek aan Vämö park en Björkholmen

Door: Jeanne

Blijf op de hoogte en volg Jeanne en Sjef

26 Juli 2018 | Zweden, Karlskrona

Woensdag 25 juli.
Eerst Liza gefeliciteerd met haar verjaardag.
Voor de middag bezoeken we het park Vämö, een historisch openluchtpark, met oude huizen, een kleine dieren en speeltuin in een prachtig natuurgebied.
( Het lijkt overigens wel herfst, de bomen laten hun bladeren volop vallen.)

De huisjes zijn veelal open en we zien hoe men vroeger leefde.
Omdat de marine een grote rol speelt in Karlskrone zijn er mariniershuisjes van matrozen te bezichtigen, van ongeveer het jaar 1700. Ook een boerderij uit die tijd maakt indruk.
De wandeling is erg mooi en telkens heb je even een stop voor één van de oudheden.

De mariniers en arbeiders woningen stonden vroeger in Björkholmen, een arbeiderswijk.

Na de middag bezoeken we deze oudste wijk Björkholmen, het zijn slechts enkele straatjes, maar wel mooi.
Opvallend is dat sommige huisjes erg laag zijn, na een meter begint het dak al, ook zijn ze niet breed.
We kunnen niet zien of ze tegen een dijk staan, gedeeltelijk ondergronds zijn gebouwd, of gewoon zo klein zijn. Op de foto’s zien jullie wat we bedoelen.

We gaan terug naar de camper om in de schaduw te gaan zitten, dat is goed toeven, met continu beweging op het water met zeil-, motorbootjes en ponten.

Het weer, zon 29 gr. Wel een verkoelende wind af en toe.

Donderdag 26 juli

We nemen i.v.m. de warmte een rustdag vandaag.
Blog bijgewerkt bij Tourist information.

Het weer; zon 31 gr.

• 26 Juli 2018 - 14:21

Ton:

Hej Jeanne en Sjef, wat zien jullie veel moois en met de vele achtergrondinformatie erbij is het heerlijk om jullie steeds te kunnen volgen! Liefs. Ton