Van Oskarshamn naar Gotland - Reisverslag uit Oskarshamn, Zweden van Jeanne en Sjef Kasteren - WaarBenJij.nu Van Oskarshamn naar Gotland - Reisverslag uit Oskarshamn, Zweden van Jeanne en Sjef Kasteren - WaarBenJij.nu

Van Oskarshamn naar Gotland

Door: Jeanne

25 Augustus 2018 | Zweden, Oskarshamn

Vrijdag 24 augustus

Om 11.30 uur nemen we de boot naar Gotland, waar we om 14.30 uur aankomen.

Het regent een beetje, en de plaats waar we dachten te kunnen blijven staan, laat maar 2 uur parkeren toe.
We gaan op zoek naar een camperplaats en denken die te vinden in Roma bij een klooster ruïne. Hier blijkt geen “Stallplats” te zijn.

We bezoeken de ruïne met bijgebouwen. Dit klooster is ontstaan vanuit Franrijk die vanaf 1098 over heel Europa het Christelijk geloof ging verspreiden. Zo ook in Zweden.
Het klooster werd hier gesticht door sponsoring van de edelen die deze monniken geld en land gaven. Na de reformatie is het klooster en bijgebouwen in verval geraakt.
De stenen van het complex werden later gebruikt voor nieuwbouw.

Een opslagschuurtje wordt nu nog gebruikt door pelgrims.

We besluiten te overnachten op het parkeerterrein.

Het weer; eerst zwaarbewolkt, regen, zon 17 gr.