Bezoekje aan Visby, fietstocht naar Själsö. - Reisverslag uit Visby, Zweden van Jeanne en Sjef Kasteren - WaarBenJij.nu Bezoekje aan Visby, fietstocht naar Själsö. - Reisverslag uit Visby, Zweden van Jeanne en Sjef Kasteren - WaarBenJij.nu

Bezoekje aan Visby, fietstocht naar Själsö.

Door: Jeanne

01 September 2018 | Zweden, Visby

Zaterdag 1 september

De eerste foto hieronder is genomen in Färösund en is een kalkverbandings oven, die bij de haven stond.

Ik ben de afgelopen dagen niet fit geweest, dus we starten vandaag rustig op.
In Visby gaan we even langs bij het tourist information centre, en we doen wat inkopen.

Maar wat een geweldig mooie middeleeuwse stad, echt je komt ogen te kort.

Visby had in de 13de eeuw al een ondergronds waterleidingsysteem wat uitzonderlijk was in die tijd.
Er waren in de hoogtijden 11 kerken in Visby daarvan zijn er nu 10 een ruïne.
De stadmuren bevatten 12 poorten, waarvan er één op de foto te zien is.
De foto’s van Visby zijn gisteren gemaakt.

Later in de middag fietsen we naar Själsö, een gehucht even verderop.
Net buiten Visby zien we gigantische steenformaties, niet gelijk in de vormen van Rauk, maar zeker door dezelfde omstandigheden ontstaan.
In Själsö is een natuurwinkeltje, waar we een lekker thee-tje kopen.

Terug in Visby hebben we 1014 km op de fiets teller staan van deze vakantie.

Het weer; zon, later wat bewolking 17 gr.