kungagraven Kivik - Reisverslag uit Kivik, Zweden van Jeanne en Sjef Kasteren - WaarBenJij.nu kungagraven Kivik - Reisverslag uit Kivik, Zweden van Jeanne en Sjef Kasteren - WaarBenJij.nu

kungagraven Kivik

Door: Jeanne

04 Juli 2018 | Zweden, Kivik

Dinsdag 03-07-2018

Eerst, natuurlijk ons kleinkind Jenna gefeliciteerd met haar 4de verjaardag.

Na de middag bezoeken we kungagraven, een grafheuvel uit het stenen tijdperk.
Vermoedelijk van een koning, maar daar zijn geen echte bewijzen van gevonden.
De grafheuvel doet ons sterk denken aan New Grange in de buurt van Dublin, Ierland.
Ook hier een gebogen toegangspad tot in de grafheuvel, met een grote kamer in het midden. Hier staan rune stenen opgesteld in de vorm van een graf.

We fietsen door naar Stenhuvud, hier zijn we zaterdag ook al gaan wandelen, maar omdat het hier zo mooi is kiezen we vandaag voor een andere route. Ook deze is weer fantastisch, ook met flinke klimmetjes, maar dan naar uitzichtpunten over de baai.

Het is weer heel erg warm, de zon steekt en er is nauwelijks wind ong. 26 gr. Maar het voelt als boven de 30 gr.