Fietsen rond het Ivösjön meer - Reisverslag uit Kristianstad, Zweden van Jeanne en Sjef Kasteren - WaarBenJij.nu Fietsen rond het Ivösjön meer - Reisverslag uit Kristianstad, Zweden van Jeanne en Sjef Kasteren - WaarBenJij.nu

Fietsen rond het Ivösjön meer

Door: Jeanne

Blijf op de hoogte en volg Jeanne en Sjef

10 Juli 2018 | Zweden, Kristianstad

Dinsdag 10 juli

We gaan fietsen rond het Ivösjön een meer ten westen van Bromölla.
Een tocht van ruim 50 km, dus we vertrekken op tijd.
De fietstocht is goed aangegeven, maar om drukke wegen te mijden hebben we zelf stukken uitgekozen die rustiger en veiliger zijn.

Een hele mooie fietstocht, waarin we zeer regelmatig velden met enorme zwerfkeien zien
( Ogh ligde gullie ammol hier…)

De tocht gaat door pittoreske dorpjes en regelmatig zien we het meer, waar het eiland Ivö in ligt. Ook gaat de route langs het meer Opmannasjön, wat door een smalle landstrook gescheiden wordt vanhet meer Ivösjön.

Onderweg bezoeken we het kasteel Bäckaskog Slott, ook weer door de Denen ontnomen na de reformatie op kloosterlingen in 1537 en tot kasteel om en uitgebouwd.

Het weer; Zon, bewolkt, soms flinke tegenwind om te fietsen 20 gr.

• 10 Juli 2018 - 16:52

Nel:

Hoi Zweden bezoekers,
    Wij zijn terug van onze zeilvakantie, keigoed weer gehad, en nu heb ik de gelegenheid om jullie verslagen te lezen. Dat was aan boord niet altijd handig. Het lijkt wel of ik zelf weer in Zweden ben, wat een prachtig land toch. Hebben jullie al genoten van een smörgasbord, een soort Zweedse tapas die meestal tijdens de lunch gegeten wordt. Je kunt allerlei bereidingen proeven van haring, brood en diverse gebakjes. Misschien voor Jeanne niet zo geschikt, want er wordt veel zoetigheid in verwerkt.
    In ieder geval is jullie reis hartstikke leuk om te volgen. Nog veel plezier en geniet van de lange dagen en prachtige wolkenluchten.
    Liefs uit Breda,
    Nel