Van Brömolla naar Sölvesborg - Reisverslag uit Sölvesborg, Zweden van Jeanne en Sjef Kasteren - WaarBenJij.nu Van Brömolla naar Sölvesborg - Reisverslag uit Sölvesborg, Zweden van Jeanne en Sjef Kasteren - WaarBenJij.nu

Van Brömolla naar Sölvesborg

Door: Jeanne

Blijf op de hoogte en volg Jeanne en Sjef

13 Juli 2018 | Zweden, Sölvesborg

Vrijdag 13 juli We vertrekken vanaf de camping in Brömolla naar Sölvesborg. We parkeren bij het golfterrein, waar een speciale plaats voor campers is ingericht. ( met stroom en gratis Wifi ) Via de langste fietsersbrug van Europa, 760 meter lang fietsen we naar het centrum. We bezoeken de 14 de eeuwse St Nicolaikyrkan, met gewelf schilderingen, een barokke preekstoel en een typisch vapenhus; dit is een portaal waar de gelovigen hun wapens achterlieten alvorens de kerk binnen te gaan. We dachten dat er meer middeleeuwse straatjes zouden zijn, maar helaas, slechts een enkel klein stukje stad wat hierop duidt. We rijden door naar Slot Sölvesborg, waar nog een klein stukje ruïne van over is. Wel is er een landhuis bijgebouwd in 1802 Donkere wolken pakken zich samen en er dreigt wat te komen, maar helaas het blijft benauwd, maar er valt niets. Het weer; erg warm 26 gr weinig wind

• 13 Juli 2018 - 19:11

Jeanne En Sjef Van Kasteren:

Graag reageren via mail of app als je opeens de blog niet meer kunt lezen of openen.

Vast bedankt, Jeanne