fietsroute via Gö, Gökalv, Lindö, Bökenäs, Torkö, - Reisverslag uit Ronnebyhamn, Zweden van Jeanne en Sjef Kasteren - WaarBenJij.nu fietsroute via Gö, Gökalv, Lindö, Bökenäs, Torkö, - Reisverslag uit Ronnebyhamn, Zweden van Jeanne en Sjef Kasteren - WaarBenJij.nu

fietsroute via Gö, Gökalv, Lindö, Bökenäs, Torkö,

Door: Jeanne

Blijf op de hoogte en volg Jeanne en Sjef

20 Juli 2018 | Zweden, Ronnebyhamn

Vrijdag 20 juli
We hebben voor vandaag een fietsroute uitgezet die langs strandjes loopt, zodat we regelmatig, een verkoelende duik kunnen nemen.

Al snel gaan we van de doorgaande weg en komen in natuurreservaat Gö, echter we stranden in het riet en besluiten de route aan te passen.
Op deze route zijn de uitlopers van de zee te zien, deze kreken bevatten veel riet en de boeren laten hun vee grazen op deze gronden.
We stoppen bij Gökalv en gaan zwemmen.

We fietsen naar schiereilandje Lindö, dit loopt dood in een natuurwandelgebied en is verder afgesloten met een hek, voor wandelen is het echt te warm, dus draaien we om.

In Bökenäs rijden we even door naar het schiereilandje Torkö, wat ook alleen wandelaars toelaat.
Net voor het schiereiland is een terras en daar gaan we eentje pakken…Welverdiend.
We rijden terug naar de camper door een mooi natuurgebied bij St. Oxlaby.
We gaan nog even kijken bij Ronneby haven, waar mooie oude schepen liggen.

Toch dik 38 km op de teller.

Het weer: warm 28 gr, veel warme wind

• 22 Juli 2018 - 11:53

Huub Van Dijk:

Hallo J & S,
    Vandaag onder de parasol in het zonnige Zeeland eens rustig jullie verslagen zitten lezen, ziet er allemaal mooi uit, genoeg te beleven lees en zie ik en nog behoorlijk groen op de foto's !
    Dat is hier wel anders, de velden zien er hier uit alsof we in Spanje zijn, vrijdagavond enkele druppels meer niet ! Maar hier in Zeeland koelt het s'avonds lekker af, dat is in Hilvarenbeek wel anders !
    Geniet van het mooie Zweden en ik hoop dat er een beetje zon overblijft voor de maand September !