bezoek aan Marinmuseum Karlskrone - Reisverslag uit Karlskrona, Zweden van Jeanne en Sjef Kasteren - WaarBenJij.nu bezoek aan Marinmuseum Karlskrone - Reisverslag uit Karlskrona, Zweden van Jeanne en Sjef Kasteren - WaarBenJij.nu

bezoek aan Marinmuseum Karlskrone

Door: Jeanne

Blijf op de hoogte en volg Jeanne en Sjef

26 Juli 2018 | Zweden, Karlskrona

Maandag 23 juli

Vandaag bezoeken we het “Marinmuseum”.
Er zijn verschillende exposities, beginnend bij de eerste scheepsbouw rond 1655 onder bevel van Koning Karl XI.
Alles wat in deze werf werd gemaakt was voor de marine, er werden geen vrachtschepen gebouwd.

Er werden vaklieden aangetrokken uit verschillende landen, echter de taal was een probleem, daarom werden alle te bouwen schepen vooraf op schaal gemaakt.

In al zijn facetten komt de scheepsbouw van toen aan de orde.
Opvallend is de reparatie aan een schip, waarbij deze op de zijkant wordt gelegd om zo de kiel te kunnen repareren.
Met poppen wordt uitgebeeld hoe de kanonnen op het zeilschip werden geladen, levensecht.

We dalen af en komen zo in een onderwater gang, hier kun je de wrakken zien liggen door glazen poortjes en er zwemmen vissen voor het glas door, heel bijzonder.

We zien de Neptunes een gigantische onderzeeër, met 6 torpedo buizen aan de voorkant, ook kleinere onderzeeërs liggen in dit museum.

Buiten bezoeken we 3 oorlogsschepen, waarvan een metalen zeilschip, wat later opleidingsschip is geworden. En dit alles gratis.

Avonds fietsen we naar boven naar een uitzichtpunt over de stad Karlskrone, waarbij rechtsonder onze camper staat voor enkele dagen.

Het weer; eerst warm, later enigszins lekker koel 25 gr.