Långe Erik en het Trollenbos… - Reisverslag uit Byxelkrok, Zweden van Jeanne en Sjef Kasteren - WaarBenJij.nu Långe Erik en het Trollenbos… - Reisverslag uit Byxelkrok, Zweden van Jeanne en Sjef Kasteren - WaarBenJij.nu

Långe Erik en het Trollenbos…

Door: Jeanne

Blijf op de hoogte en volg Jeanne en Sjef

19 Augustus 2018 | Zweden, Byxelkrok

Zaterdag 18 augustus

Via een mooie kustroute komen we op de fiets aan bij de vuurtoren Långe Erik, deze staat op het noordelijkste puntje van Öland, zoals Långe Jan op het zuidelijkste puntje staat.
Långe Erik staat op een schiereilandje en is in 1844 gebouwd, samen met de huizen voor de vuurtorenwachters en hun assistent. Zij woonden hier samen met hun gezinnen het hele jaar door. Het was toen een eiland. Vanaf 1976 is de vuurtoren geautomatiseerd.

We fietsen verder naar het trollenbos, het bos heeft zijn naam te danken aan de vorm van de bomen en het dode hout wat hier volop aanwezig is.
We gaan hier de trollenwandeling lopen.
Halverwege de wandeling ligt er een wrak op het strand, deze driemaster is tijdens een storm in 1926 op een zandbank gevaren, en zo blijven liggen.

Het weer; lekker zonneke 23 gr.

• 19 Augustus 2018 - 09:48

Jeanne En Sjef Van Kasteren:

Gelukt met de foto's, bestanden waren te groot. Gelukkig maar..