Van Bodø naar de Lofoten - Reisverslag uit Svolvaer (Lofoten), Noorwegen van Jeanne en Sjef Kasteren - WaarBenJij.nu Van Bodø naar de Lofoten - Reisverslag uit Svolvaer (Lofoten), Noorwegen van Jeanne en Sjef Kasteren - WaarBenJij.nu

Van Bodø naar de Lofoten

Door: Sjef en Jeanne

Blijf op de hoogte en volg Jeanne en Sjef

15 Juni 2016 | Noorwegen, Svolvaer (Lofoten)

Dinsdag 14 juni;
Vanmorgen eerst het relais opgehaald bij de camper garage, helaas wilde ze deze niet inbouwen vanwege zieke werknemers.

We vertrekken vandaag naar de Lofoten, via de E6. Het blijkt een verrassend mooie route.
Het landschap toont besneeuwde bergtoppen, mooie fjorden, meren en moeraslandschappen waar de boompjes zo klein blijven dat ze op bonsai lijkt.

We hebben af en toe en bui, maar over het algemeen schijnt de zon en is er weer een hele koude wind, het is 9 graden.
We nemen de boot van Bognes naar Lødingen, en vinden een slaapplaats langs de E 10 (47 Km vóór de Lofoten)

Woensdag 15 juni;
Eerst bezoeken we raftsundetfjord, net voor de Lofoten, een zeer smal fjord waar de hurtigruta doorheen vaart een immens passagierschip, dat van Bergen naar Kirkeness ( aan de Russische grens) vaart.

We rijden daarna door naar Fiskebøl over de E 10 en nemen dan een binnenweg langs de kust.
In Strønstad zetten we de camper neer en fietsen langs de kust tot Sanden zo’n 15 km. verderop.
Het lijkt alsof je door een sprookjes landschap fietst. Hoge bergen met besneeuwde toppen, allerlei kleuren groen, prachtig blauw of turquoise gekleurd water. We raken niet uitgekeken, zoveel moois.
Na deze fietstocht rijden we via de E10 naar vestpollen, en nemen nu een binnenweg naar Sandsletta, waar we op de camping overnachten.

Het zonnetje staat hoog aan de hemel.
Het weer had een bijzondere verrassing vandaag, want toen we opstonden regende het. Na het passeren van een tunnel van 6 km komen we de Lofoten binnen waar de zon schijnt en nog geen druppel regen gevallen is….

• 16 Juni 2016 - 21:24

Helma:

Klinkt weer goed schattebollekes! Geniet er nog maar efkes van! XXX

• 16 Juni 2016 - 21:28

Nel:

Hey J&S,
    De foto's laten zien dat jullie op een hele mooie plek zijn, waar het nog redelijk ongerept is....wat een overweldigende natuur. En nu genieten van de Lofoten. Veel plezier.
    Liefs uit Breda

• 17 Juni 2016 - 08:14

Monique De Brouwer:

Hallo Sjef en Jeanne,

Prachtige reis zijn jullie aan het maken, nog geen heimwee?
    Ik vind het leuk om jullie verslagen te lezen, ik heb alle verslagen laten kopieëren en in het Heerlycke Hof gelegd zodat de mensen ze ook kunnen volgen hoe het met jullie gaat. Nou dat volgen ze ook hoor! Ze worden steeds uitgeleend

• 17 Juni 2016 - 09:56

Rob Elberts:

Prachtige natuur zeg! Geniet ervan! Als ik zo naar de vorderingen van de reis kijk komen jullie al aardig noordelijk,klopt het nog met de planning (Sjef kennende zal dat wel zo zijn)
    Robbie

• 17 Juni 2016 - 16:15

Adri En Ria V Bussel:

Hoi Jeanne en Sjef, leuk om elkaar te ontmoeten in Sandsletta op de camping. We wensen jullie een lange veilige heerlijke reis toe, volop genieten zeker nu het weer erg goed is hierboven. Wij zijn intussen bij de Vesteralen .... erg mooi hier, het weer is wel minder dan toen we elkaar zagen.
    Goeie reis .... we zullen je blog in de gaten houden... toi, toi groet Adri en Ria