Omgeving Örnsköldsvik - Reisverslag uit Örnsköldsvik, Zweden van Jeanne en Sjef Kasteren - WaarBenJij.nu Omgeving Örnsköldsvik - Reisverslag uit Örnsköldsvik, Zweden van Jeanne en Sjef Kasteren - WaarBenJij.nu

Omgeving Örnsköldsvik

Door: Jeanne

26 Augustus 2016 | Zweden, Örnsköldsvik

Week 34; Maandag 22 augustus;
Vroeg in de avond gaan we vanaf de camping een boswandeling maken.
Al snel hebben we een prachtig uitzicht over de Botnische Golf.

Een prachtig smal wandelpad, volop bosbessen op de route
en heel veel soorten mossen en paddenstoelen. Sprookjesachtig zo mooi.

Week 34; Dinsdag 23 augustus;
Vanaf de camping loop er een wandelroute naar Bergtjärn en verder naar Ögeltjärnsberget.

We vertrekken op tijd en lopen door de bosbesstruiken en dennenbomen naar het eerste uitkijkpunt.
Hier zien we in de verte de Botnische Golf.
Het is lekker warm, met een verkoelende bries dus perfect wandelweer.

Regelmatig zijn er picknick plaatsen, waar je andere mensen ontmoet.

Via bos, hei en veel keien en wortels komen we aan bij Ögeltjärnsberget.
Een prachtig uitzicht over de zee en de vele eilandjes.

Week 34; Woensdag 24 augustus;
Opnieuw een wandeling gedaan over de Varvberget in de buurt van Örnsköldsvik. We starten in het centrum en binnen zeer korte tijd lopen we door het bos.
Het is een mooie route door bos, en langs een meer, helaas is het niet altijd even goed aangegeven en dat is vervelend.
We hebben echt geluk met het weer, ze voorspelde dat er regen kwam, maar dat schuift nu telkens een dag op…

Week 34; Vrijdag 26 augustus;
Vandaag bezoeken we Genesmon een archeologisch centrum bij Örnsköldsvik.
Een Viking boerderij, en bijbehorende stallen liggen verscholen in het landschap. Erg goed nagebouwd.
De woonruimtes zijn natuurgetrouw naagebootst.
Dit alles opgesteld in de buurt van de originele vindplaats.

• 29 Augustus 2016 - 21:12

Nel:

Wat een mooie foto's en ervaringen, net Hans en Grietje in bosbessenland.
    De Zweedse taal heeft wel veel leestekens, je breekt er haast je tong over.
    En Jeanne, misschien weer eens een Vikingkapper opzoeken? Wie weet wat voor gereedschap ze daar gebruiken voor een mooie coup ravage......