Van Degerhamn naar Eriksöre - Reisverslag uit Eriksöre, Zweden van Jeanne en Sjef Kasteren - WaarBenJij.nu Van Degerhamn naar Eriksöre - Reisverslag uit Eriksöre, Zweden van Jeanne en Sjef Kasteren - WaarBenJij.nu

Van Degerhamn naar Eriksöre

Door: Jeanne

Blijf op de hoogte en volg Jeanne en Sjef

11 Augustus 2018 | Zweden, Eriksöre

Maandag 6 augustus
Op weg van Degerhamn naar Eriksöre komen we langs een van de grootste grafvelden van Öland uit de ijzertijd.

Er zijn meer dan 200 grafvelden, welke in verschillende types gebouwd zijn, zoals:
Stenen langwerpige doodskisten, grafheuvels, grafcirkels, graven in de vorm van een schip, graven in de vorm van een driehoek.

25 graven zijn er in 100 jaar onderzocht, in één daarvan vond men een man in een stenen-kist, begraven met zijn schild, zwaard, speer en lans.

Vlakbij de graven staan graanmolens.
Een van de graanmolens heeft haar deur geopend en zien we de binnenkant van zo’n molen, met molenstenen en het systeem zoals het vroeger werkte.

Aan de overkant op het vasteland van Zweden zien we dat er een brand woedt, hopelijk geen bosbrand… we horen er niets over.

We gaan naar een camping waar internet zou zijn, ja je snaptum al sinds vorig jaar is er geen internet meer….. Jullie moeten nog ff wachten op de update van de blog.

Het weer; zon later half bewolkt 26 gr minder wind