Kabelvåg Lofoten - Reisverslag uit Svolvaer (Lofoten), Noorwegen van Jeanne en Sjef Kasteren - WaarBenJij.nu Kabelvåg Lofoten - Reisverslag uit Svolvaer (Lofoten), Noorwegen van Jeanne en Sjef Kasteren - WaarBenJij.nu

Kabelvåg Lofoten

Door: Sjef en Jeanne

Blijf op de hoogte en volg Jeanne en Sjef

20 Juni 2016 | Noorwegen, Svolvaer (Lofoten)

Zondag 19 juni;

Sjef voelt zich in de ochtend niet fit, dus starten we wat later op.

We fietsen naar Kabelvåg, waar we een kathedraal bezoeken helemaal van hout opgebouwd.
Het centrum van Kabelvåg ligt wat verderop, er zijn nog enkele oude panden en een haventje met voormalige veerboot.

We besluiten door te fietsen naar Storvågan, waar we het aquarium bezoeken met vissen die in de Lofoten leven.
Er is uitleg over visserij en gas en olie winning, we sluiten af met een film over leven op de Lofoten, in al zijn facetten.

Na het eten lopen we om het meer bij de camping, we denken dat we pal naast het meer lopen, maar het is een prachtige wandeling over rotsen en door hoogveen, ( met loopplankjes)

Maandag 20 juni;

Voor vandaag voorspelt men een regenachtige dag, dus we gaan het Lofotenmuseum in Storvågan bezoeken en tevens en kunstgalerie aldaar.

Met de regen valt het wel mee, maar het is behoorlijk koud (+9 graden, met een gevoelstemperatuur van +6º) en wind uit het noordwesten. Klove in oe duime jé!!

Hierna rijden we naar Hopen, waar we in een visfabriek kabeljauw kopen.

• 23 Juni 2016 - 21:07

Nel:

Nog één dagje werken en dan begint onze vakantie. Maar het hoge noorden gaan we niet bereiken met ons bootje. Weer mooie foto's en een schitterende omgeving. Geniet ervan en handschoenen aan tegen de kloven, uierzalf smeren wil wel eens helpen......